image

מזל טוב אשדוד

אתמול השיק ראש העיר את נתיב התחבורה הציבורית החדש של אשדוד כשהוא מדריך באופן אישי את ציבור העיתונאים אשר התכנסו לתוך אוטובוס אפיקים ועשו יחד איתו את כל נתיב הנסיעה במתכונתו המלאה. לסרי: מתנה נהדרת לאשדוד ולתושביה. לבד מכך, היו גם כמה בשורות טובות לתושבי העיר ולציבור הנהגים

תאריך: 21-08-2019

image

רונן נג'אתי

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי החליף אתמול תפקידים, כאשר בחר לשמש מדריך מקצועי עבור ציבור העיתונאים שבאו ללמוד על נתיב התחבורה הציבורית החדש של אשדוד, שנחנך אתמול בשעה טובה ומוצלחת. היה זה במסגרת מסיבת עיתונאים אותה החליט ראש העיר לקיים בתוך אוטובוס אפיקים ולנוע על הציר החדש לכל אורכו, העכשווי והעתידי.

 אל מסיבת העיתונאים הלא שגרתית הוזמנו כל עיתונאי העיר, כשהם ישובים בתוך האוטובוס וחווים באופן ישיר ובלתי אמצעי את חוויית הנסיעה על הציר החדש במסגרת פרויקט התחבורה הציבורית. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הזכיר לכולם מתי החל הפרויקט, כיצד זכתה אשדוד בקול הקורא, מה היו השיקולים להחלטה, מה המשמעויות לעתיד העיר אשר רושמת את קצב הגידול הגדול בישראל, בעיקר בשיעור כלי הרכב למשפחה והעומס על התשתית הקיימת, תיאר את העבודות שנעשו על הצירים ואת הרווח הנוסף לכל תושבי העיר כאשר הוחלט להחליף תשתיות ישנות בחדשות, לשדרג את תשתיות המים החשמל והטלפוניה ולהתאים את התכניות לפיתוחה של אשדוד בעשורים הבאים.

 הדברים נאמרו לכל אורך המסלול. כבר ביציאה מתחנת הרכבת של אשדוד תיאר ראש העיר את מה שצפוי להיבנות בסביבת הרכבת ומתחם הביג. הוא דיבר על קריית ההייטק, על הקמפוס האקדמי ועל הרכבת הקלה – נתיב רכבת חדש שמשרד התחבורה מקדם וישתלב במערך התחבורה של אשדוד שכבר הוכרזה כמטרופולין אזורי. את מתיחת הפנים של שדרות מנחם בגין לא צריך להסביר. כולם רואים את המהפכה בציר, במראה החדש וברמת הבטיחות הגבוהה. לסרי גילה כי התכנון לכיכר רמון ולמנהרה נמסרה למשרד התחבורה וברגע שיאושר נצא לביצוע.

 הנת"צ שממשיך על ציר שדרות הרצל עובר במרכז הדרך וצבוע באדום, ולהגברת הבטיחות בו הוצבו רמזורים לפני מעברי חציה, המהירות הוגבלה ל-50 קמ"ש והותקנו במפרים להאטת התנועה. כמו כן, הוספו כ-5 ק"מ של שבילי אופניים לעשרות ק"מ שקיימים בעיר, כשהם צבועים בכחול ומסומנים בנתיב דו מסלולי. לסרי ציין כי האוטובוסים החשמליים יגיעו במהלך השנה הקרובה והם יעמדו בתקנים של עיר ירוקה. כמו כן הוצבו תחנות חכמות אשר תוכננו במיוחד לאשדוד. מערך המיחשוב במסכי המגע הם פיתוח מקומי הנלמד כעת במשרד התחבורה וכבר נאמר כי הם יאמצו תחנות אלה בכל הארץ. לסרי גילה כי ישנה התעניינות של מדינות בעולם שרואים באשדוד מודל לתחבורה חכמה. 

 לכל העיתונאים נמסרה חוברת מפורטת עם המיתוג החדש אקוMOOV שילווה אותנו בשלבים הבאים. הנתונים בחוברת מציגים את המידע הבא: הוצבו 36 תחנות חכמות ומתקדמות, 109 מצלמות על הנתיב (מתוך מאות שיוצבו בתום הפרויקט), 31 אוטובוסים חשמליים בדרך לאשדוד, עשרות ק"מ של שבילי אופניים ושבילים חדשים להולכי רגל, שדרוג מערך הכבישים ועיצוב מחודש של המרחב הציבורי הצמוד לצירים, החלפת כל התשתיות לאורך הצירים, הגברת הבטיחות והביטחון האישי, עמדות כרטוס עצמאיות ותיקוף של 90 דקות לכרטיס נסיעה וכמובן שמירה על איכות הסביבה והיתרונות הבריאותיים של הפרויקט.

 

לסרי ענה לשאלות העיתונאים בצורה מפורטת והזכיר פרויקטים נוספים שנמצאים בשלבים שונים של תכנון והיתרים. הוא דיבר על הנמל החדש, המסוף הסיני, הרכבת העילית על מסילה בגובה, על הפרויקט הסינגפורי להפעלת אוטובוסים אוטונומיים, על הסכם הגג על כל המשתמע מהפיתוח וההרחבה של העיר, על מרכזי הבקרה להפעלת התחבורה הירוקה ועל מרכז הבקרה המתוכנן לפיקוח וריכוז כל מערך התחבורה במטרופולין אשדוד, על צירי תנועה חדשים שיחברו את אשדוד לכבישים המהירים מצפון ומדרום... ועוד.

 לסרי ציין כי הרכבת הקלה צפויה לפעול בתוך כ-7 שנים, עד אז נחבר את בן עמי לכביש 4 שיהווה המשך לציר התנועה שיתחיל בבאר שבע, דרך קריית גת ואשקלון ועד אלינו. לאחר שתחצה את העיר היא תצא מצפון ותמשיך לתל אביב. כמו כן הוא תיאר את השלב הבא של פרויקט התחבורה הציבורית באשדוד אשר יימשך לאורך רחוב ז'בוטינסקי, יתחבר לבני ברית ומשם יעבור ברובעים ג', ו', ח' וישוב למנחם בגין. יהיה זה השלב הסופי ובמתכונתו המלאה אשדוד תהיה בין הערים המתקדמות בעולם לתחבורה ציבורית חכמה, יעילה, זמינה ושווה לכל כיס.

 ד"ר לסרי ניצל את מסיבת העיתונאים על מנת להודות לכל מי שהיה שותף לפרויקט המורכב הזה. למשרד התחבורה כמובן, למנכ"ל  העירייה מר אילן בן עדי שליווה את הפרויקט מתחילתו, למינהל ההנדסה – למר ארקדי ברובר מנהל מחלקת כבישים ותשתיות ולמר אלמוג אפטבי הפרויקטור של העירייה, לדינה בר אולפן על כל מערך ההסברה, לאסתי פילוס מיחידת התכנון האסטרטגית ולכל מי שנתן יד להצלחת הפרויקט. והעיקר ביקש לשים דגש על נהיגה בטוחה והתנהגות נכונה בכביש.

 בתקופה זו המיזם נמצא בהרצה על מנת שהציבור ילמד את הצירים החדשים ויסתגל, אך בשלב שהפרויקט יושלם וייושם במלואו, הנהגים יידרשו לנהוג על פי הכללים ובמקביל תופעל אכיפה.

 

close