image

יום המאה

יום המא"ה הוא יום העוסק במיון, איתור והתאמה לתפקיד אותו תמלאי במסגרת השירות הצבאי. הוא מיועד למלש"ביות בכיתה י"א או י"ב שסיימו את הליכי הצו הראשון, בעלות פרופיל 45 ומעלה וסימול עברית 6 ומעלה

ביום המא"ה תוכלי להביא לידי ביטוי את כישורייך בצורה מעמיקה יותר, ולסייע לצבא להכיר אותך בתחומים רבים כגון יחסי אנוש, פיקוד והדרכה, עבודת צוות, ניהול וארגון, טכנולוגיה ועיבוד מידע. בנוסף לתחומים אלו נבדקות אצלך גם תכונות אופי ויכולות כגון: מדד קשב מתמשך, יחסי אנוש, פיקוד והדרכה ועוד.

נתונייך האישיים שנקבעו בצו הראשון יחד עם הציונים שקיבלת ביום המאה ייקבעו איך ייראה שאלון ההעדפות שלך שיכיל תפקידים שנמצאת מתאימה להם ותוכלי לדרג את ההעדפה שלך לשיבוץ.

במהלך היום, שנמשך כ-7 שעות, תעברי 6 תחנות הבוחנות את היכולות הבאות

טכני

תחנה זו בודקת את יכולותייך הטכניות, יצירתיות ויכולות אחזקה והפעלה. במהלך התחנה תוצג בפנייך תמונה של דגם מסוים אותו תצטרכי להרכיב מהזיכרון בזמן מוקצב על פי אבחנתך האישית ובעזרת מספר מרכיבים לבנייה כגון: צינורות, ברגים וגומיות. 

פיקוד והדרכה

תחנה זו בודקת את יכולת העמידה שלך מול קהל, העברת חומר בעל פה ומידה של הפעלת סמכות על אחרים. היא מתחלקת לשני חלקים:  
בחלק הראשון תצטרכי לבחור נושא אחד מבין אלו שיוצגו בפניך, להכין הרצאה ופעילות חברתית בזמן מוקצב של 5 דקות.
בשלב השני תקבלי דף עם מידע בנושא אקראי עליו תצטרכי להרצות במשך 5 דקות, שבמהלכן ינסו הבוחנים להסב את תשומת לבך בדרכים שונות, ויבדקו כיצד את מתמודדת ושולטת במצבים שונים ובלתי מוכרים.

יחסי אנוש

תחנה זו בוחנת את היכולת הבין-אישית שלך, רגישותך לסביבה והתמודדותך עם מצבים שונים ומורכבים. תקבלי כרטיסייה בה מוצגים קונפליקט והנחיות שונות. במהלך הפעילות תצטרכי להתמודד עם הקונפליקט בפני איש סגל שיגלם את תפקיד בעל הבעיה. 
את תתבקשי להציג בפניו פתרון על פי ההנחיה שניתנה לך, כשייתכן וזה לא יימצא חן בעיניו. תגובתך ואופן הטיפול שלך במצב נתון זה ייבחנו.

עיבוד מידע

שלב זה מתבצע מול המחשב. הוא בודק את יכולת ההתמודדות שלך עם נתונים רבים, ניתוחם, רמת הקשב והריכוז, ומהירות התגובה שלך.
במהלכו תעברי מבחנים הדומים ברובם למבחנים הפסיכוטכניים אותם עברת בצו הראשון, וכוללים מציאת הבדלים, קריאת גרפים, יצירתיות וחשיבה "מחוץ לקופסא".

ניהול וארגון

שלב זה הינו "שלב השדה". חשוב לציין כי הוא אינו בוחן את יכולתך הגופנית, אלא את יכולת ההתמודדות הארגונית והפיקודית שלך עם מצבים שאינם מוכרים לך. 
בשלב זה תיבחן עמידתך בזמנים, אופן הפעולה שלך בצוות והפעלת כושר מנהיגות, ובמסגרתו יעמדו בפנייך מספר משימות המשלבות חול, זחילה, התמצאות במפה, העברת וסידור פריטים על פי הנחיות ועוד.  

עבודת צוות

תחנה זו מחולקת לשני חלקים, ובה תצטרכי להרכיב דגם במסגרת קבוצתית ולשווקו יחד עם חברי הקבוצה. היא בודקת את השתלבותך בקבוצה, יכולת ההובלה שלך, והתמודדות עם מצבים מורכבים אותם את חולקת עם אנשים נוספים בעלי נקודות מבט וצורות חשיבה שונות.
בחלק הראשון הבוחנים יחלקו לכל אחת מחברות הקבוצה מספר המייצג מגבלה (עצימת  עיניים, מחיאת כף, שימוש ביד שמאל בלבד וכו'). יהיה עלייך לבנות יחד עם הצוות מבנה מסוים (לדוגמה חללית), תוך כדי התמודדות עם המגבלות השונות של חברי הקבוצה. בסיום הבנייה תתבקשו להציג את הדגם לקהל בעזרת שיר או כרזה.
בחלק השני תתבקשי להחליט איזה מגזר באוכלוסייה, לדעתך, זקוק יותר מכל לתמיכה  כספית, ולשכנע את חברותייך לקבוצה שהמגזר שבחרת הוא המתאים ביותר. לאחר שהקבוצה תבחר יחד מגזר אחד מבין המגזרים השונים, תצטרכו להרכיב מבנה התומך באוכלוסייה זאת בעזרת אמצעי בנייה שתקבלו. בהמשך תציגו ו"תשווקו" את המבנה בפני הבוחנים, ותתבקשו להסביר להם למה בחרתם כקבוצה דווקא במבנה זה. חלק זה בוחן את יכולת השכנוע שלך, עבודתך בצוות ואת הבגרות לקבל החלטות אשר שונות מהעדפתך האישית.

אין ספק כי יום זה דורש ממך את התפקוד הטוב ביותר. לכן מומלץ מאוד להגיע אליו רעננות לאחר שינה ממושכת, לאכול ולשתות היטב, והכי חשוב – להרגיש בנוח, להיות עצמכן וליהנות מהתחנות השונות ומהחברים החדשים שתכירו.

close