image

נציגות הבית המשותף

"לכל בית משותף תהיה נציגות לשם ניהול ענייני הבית המשותף, הנציגות תיכון ותפעל לפי הוראות התקנון"

 כיצד נבחרת הנציגות

המושג נציגות מוכר ע"י רוב הדיירים בשם "ועד הבית". נציגות הבית נבחרת באסיפה הכללית של בעלי הדירות בבית המשותף. החוק קובע כי לכל בית משותף תהיה נציגות לשם ניהול הרכוש המשותף. תקופת כהונתה של הנציגות היא מהאסיפה הכללית בה נבחרה עד לאסיפה הכללית הבאה.

בחירת נציגות הבית נעשית ע"י בעלי הדירות שנכחו באסיפה הכללית ונרשם בפרוטוקול האסיפה.

תפקידה של נציגות הבית

  • נציגות הבית אחראית על ניהולו התקין של הבית המשותף,
  • נציגות הבית אחראית על אחזקת הרכוש המשותף וניהול השוטף.
  • נציגות הבית מחוייבת לבצע את כל התיקונים הנדרשים ברכוש המשותף.
  • נציגות הבית משמשת כמורשת של כל בעלי הדירות בכל עניין הנוגע לאחזקתו התקינה ולניהולו השוטף של הבית המשותף.
  • נציגות הבית זכאית בעניינים אלה להתקשר עם נותני שירותים ולהיות צד בכל הליך משפטי או בכל משא ומתן אחר בשם כל בעלי הדירות. *חשוב מאוד! יש להקפיד על מספר כללים בהתקשרות עם נותני שירותים, צרו קשר עם המחלקה לתרבות הדיור בעיריית אשדוד
  • נציגות הבית חייבת לנהל ספר הכנסות והוצאות, לערוך דין וחשבון כספי אחת לששה חודשים ולהציגם בפני האסיפה השנתית הרגילה. הכנסות הנציגות יופקדו לחשבון בנק על שם נציגות הבית המשותף בלבד.

היעדר נציגות

אם לא ימצאו בעלי דירות שיהיו מוכנים לכהן כחברי הנציגות, יכול כל אחד מבעלי הדירות לפנות ללשכת המפקח/ת על רישום המקרקעין שיהא רשאי למנות אדם שלא מבין בעלי הדירות אשר יכהן בתפקיד זה. המפקח/ת רשאי לקבוע שכר לנציגות שישולם ע"י בעלי הדירות.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

close