אשדוד עיר לכל תושביה
"העשייה העירונית תתאפיין בתהליכי שיפור תמידי להשיג מצוינות בשירות לתושב. זאת, תוך הצבת התושב במרכז, דאגה לביטחונו האישי ושיתופו בתהליכים והחלטות עירוניות".
קווי מדיניות
התושב במרכז
- קידום תרבות ארגונית המציבה את התושב במרכז העשייה העירונית והטמעת תודעת שירות גבוהה, המבוססת על יושרה ואמינות אישית, תוך קיום תהליכי שיפור תמידיים להשגת מצוינות.
- הבניית מערכת שירות עירונית איכותית, המתאפיינת בנגישות, זמינות, שקיפות ושירות איכותי.
- הגברת הקשר האישי בין התושב והעירייה וחיזוקה מחויבות כלפיו.
- ביסוס תהליכי קבלת ההחלטות על מחקר שוטף, פיתוח ידע וניתוח מתמשך של עמדות התושבים ושביעות רצונם.
- קידום תרבות עבודה, המבוססת על תהליכי הערכה, מדידה ובקרה כלל מערכתיים לעמידה ביעדים.
- רתימת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר במתן השירות לתושב.
- שיתוף פעולה עם רשויות שכנות בנושאים חוצי גבולות מוניציפאליים.
עיר בטוחה
- הגברת הביטחון האישי, המוגנות ותחושת הביטחון של התושבים, תוך אכיפת הסדר הציבורי וחוקי העזר.
- הגברת הפעילות למניעה ומאבק בפשיעה, באלימות ובוונדליזם.
- הגברת המודעות והמאבק בתאונות הדרכים.
- הגברת מוכנות העיר ושיפור היערכותה למצבי חירום (ירי טילים, רעידות אדמה, חומרים מסוכנים וכיו"ב).
שיתוף והשתתפות הציבור
- שיתוף הציבור ברמה הכלל עירונית, ברמת השירותים בקהילה.
- יצירת מגוון ערוצי תקשורת והתקשרות עם כלל התושבים, על מנת לאפשר דיאלוג מתמיד.
- הקמת פורומים משותפים לרשות ולתושבים, לתכנון, קביעת מדיניות ויישומה בתחומים השונים.
- הרחבת השותפות בין העירייה לבין הסקטור הציבורי, הפרטי והתעשייה בפיתוח מיזמים עירוניים.
תכניות המממשות את החזון
התושב במרכז
- הוקם מנהל תפעול - המרכז את כל אגפי הביצוע והשירות המופעלים באופן מערכתי ומסונכרן להשגת היעדים.
- הקמת מנהלות רובע (העיר בסביבת התושב), להנגשת שירותי העירייה.
- פיתוח אתר האינטרנט העירוני כפלטפורמה להעברת מידע מהעירייה לתושב ולהיפך וככלי חשוב לחיזוק הקשר עם התושבים.
- בניית אמנת שירות, המגדירה מדדים להערכה ובקרה של נתינת השירותים לתושב בתחומים: ניקיון ותברואה, מים, ביוב, הדברה, גנים ונוף, דרכים ושבילים, חשמל, פיקוח עירוני, שירותי הנדסה ובינוי, וטרינריה ורישוי עסקים.
- קיום סקרי שביעות רצון בקרב התושבים - לצורך הבניית תהליכי שיפור וסיוע בקביעת מדיניות העירייה.
- בנויי מבנה לאגף הגבייה המותאם לשנות 2020 והפעלת מוקד מתוקשב ((Back office, לייעול שירותי אגף הגבייה והנגשתם.
- פיתוח תהליכים אסטרטגיים פנים ארגוניים, למינוף עבודת העירייה ולשיפור השירות לתושב: הכשרות, תכניות עבודה מקושרות תקציב, תכניות מדידה והערכה, ערכי ליבה וקוד אתי.
- שדרוג הסביבה הטכנולוגית של המוקד העירוני,לשיפור השירות לתושב.
עיר בטוחה
- הפעלת התכנית הלאומית "עיר ללא אלימות", בניית תכנית עבודה רב מערכתית וחיזוק אכיפת הסדר הציבורי וחוקי העזר.
- הקמת חברה עירונית לביטחון.
- חיזוק המשמר האזרחי ומרכזי השיטור הקהילתיים.
- רישות העיר במצלמות למניעת ונדליזם – מוקד רואה.
- העמקת ההיערכות למצבי חירום.
- אבטחת אזורי הבילוי לצעירים ומבוגרים.
- הפעלת פרויקט "שטח סטרילי" – כמנוף למאבק בתאונות הדרכים.
שיתוף והשתתפות הציבור
- בניית תכנית אסטרטגית ומיתוג העיר, בשיתוף הציבור.
- הרחבת שיתוף הפעולה עם פורום התושבים האזרחי לאיכות הסביבה.